Skip links

Η σημασία του packaging και του design

Γνωρίζατε ότι ο μέσος καταναλωτής αφιερώνει 5–7 δευτερόλεπτα για να αξιολογήσει ένα προϊόν; 

Μπορεί να ακούγεται τρελό, αλλά όταν εκτιθέμεθα σε πάνω από 500 προϊόντα σε μια επίσκεψη στο σουπερμάρκετ είναι λογικό να χανόμαστε μέσα στον τεράστιο όγκο των πληροφοριών. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που οι designers και οι άνθρωποι του marketing αφιερώνουν μήνες δουλειάς για τον σχεδιασμό μιας συσκευασίας που θα ξεχωρίζει.

Γιατί όμως οι άνθρωποι του marketing στοχεύουν πάντα σε μια καλή συσκευασία;

Είναι αρκετά απλό. Γιατί κατανοούν ότι η συσκευασία πουλάει. 

Όταν κρατάμε κάτι για πρώτη φορά στα χέρια μας, μέσα από την πληθώρα των ειδών που κατακλύζουν ένα ράφι, τότε αυξάνονται σημαντικά και οι πιθανότητες να το αγοράσουμε. Το προϊόν μας κέντρισε το ενδιαφέρον οπότε στη συνέχεια ακολουθούν οι υπόλοιποι παράγοντες που θα μας οδηγήσουν στην αγορά (τιμή, συστατικά, πιστοποιήσεις, βραβεία, κ.λπ.). Άρα ο σχεδιασμός της συσκευασίας λέμε ότι ήταν επιτυχημένος…

Τι συμβαίνει στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις;  

Οι μικρομεσαίες και οικογενειακές επιχειρήσεις είναι εκείνες που δυσκολεύονται περισσότερο στη δημιουργία μιας καλής συσκευασίας. Η καθημερινή ενασχόληση με τα τρέχοντα θέματα απορροφά όλον τον διαθέσιμο χρόνο με αποτέλεσμα την απουσία προγραμματισμού και σχεδιασμού. Ο σχεδιασμός μιας συσκευασίας κρύβει από πίσω του μια ολόκληρη φιλοσοφία. Μια ιδέα. Ένα όραμα που πρέπει να αποτυπώνεται σε μια οδηγία ή αλλιώς brief.

Η απουσία του brief κατά το σχεδιασμό μιας νέας συσκευασίας, αποτελεί τη συνταγή για την αποτυχία ενός brand.

Τι περιέχει όμως σε γενικά σημεία αυτή η συνοπτική ενημέρωση;

Στο brief  θα πρέπει να καταγράφονται, λεπτομερώς, στοιχεία, όπως: το κοινό-στόχος που απευθυνόμαστε, το ύφος με το οποίο θέλουμε να το προσεγγίσουμε, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος, οι πιστοποιήσεις ή τα βραβεία που έχει αποσπάσει, η τιμή πώλησης, τα μεγέθη/διαστάσεις του κ.λπ..

Πως μπορώ να κάνω τις συσκευασίες μου καλύτερες ή να σχεδιάσω μια καινούρια;

Συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία στον χώρο του marketing ώστε μαζί να δημιουργήσετε ένα ξεχωριστό και αποτελεσματικό design που θα αναδείξει τα χαρακτηριστικά του brand

Σκεφτείτε το ενδεχόμενο υλοποίησης συσκευασιών φιλικών προς το περιβάλλον (eco friendly). Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να ευαισθητοποιήσετε το κοινό σας και παράλληλα να προστατέψετε και το περιβάλλον. 

Εφαρμόστε τακτικές συναντήσεις με τους συνεργάτες σας ή με έναν εξωτερικό σύμβουλο ώστε να καταρτίσετε το brief που απαιτείται για το σχεδιασμό της νέας σας συσκευασίας.

Μην ξεχνάτε! Η συσκευασία του προϊόντος σας μετράει όσο και το ίδιο το προϊόν. Αν δεν γνωρίζετε πως να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα, επικοινωνήστε μαζί μας. 

Από το 2007, η #RayConvertous παρέχει ολοκληρωμένες εμπορικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες έχοντας βοηθήσει μικρές, μεσαίες αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις στον τομέα του packaging design. Η τεχνογνωσία και η εξειδίκευση των συνεργατών της εταιρίας μας, σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών του design, του marketing και της επικοινωνίας, εγγυάται το τελικό αποτέλεσμα.

info@rayconvertous.gr