Brand Identity – Brand Image – Branding
Τρεις όροι που συχνά παρερμηνεύονται και θεωρούνται ταυτόσημοι…
Το Βrand εκφράζει την αντίληψη (perception) που έχει σχηματίσει ο κόσμος για μια συγκεκριμένη εταιρία/προϊόν. Ο Αμερικάνικος Σύνδεσμος Μάρκετινγκ (American Marketing Association) ορίζει το «Βrand» ως ένα όνομα, έναν όρο, ένα σχέδιο, ένα σύμβολο ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο ταυτίζεται με το προϊόν ή την υπηρεσία ενός οργανισμού και το διαφοροποιεί από τα αντίστοιχα τις αγοράς.
– Τι είναι όμως αυτό που κάνει ένα brand ξεχωριστό;
– Ποια είναι η φιλοσοφία της εταιρίας και πως αυτή μπορεί να περάσει στον καταναλωτή μέσα από ένα brand;
– Πως αντιλαμβάνεται ο καταναλωτής τις αξίες που πρεσβεύει ένα brand;
– Τι είναι αυτό που επηρεάζει τους καταναλωτές και οδηγούνται σε μια αγορά;
– Είναι άραγε η τιμή και η ποιότητα οι κύριοι παράγοντες που συμβάλλουν στην τελική επιλογή ενός προϊόντος;
– Ποια η σημασία της εικόνας [image] ενός brand;
Μιλώντας για brands.
Με τον όρο Brand identity εννοούμε το σύνολο όλων εκείνων των στοιχείων (σύμβολα, λέξεις, σχέδια) που χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν μια εικόνα που προσδιορίζει με μοναδικό τρόπο τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης, διαφοροποιώντας τα από αυτά των ανταγωνιστών της.
Η εικόνα του brand [Brand Image] αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην πορεία των πωλήσεων καθώς ενσωματώνει τις απόψεις και πεποιθήσεις των καταναλωτών για τη μάρκα, σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Το brand image είναι δυναμικό. Με την πορεία των ετών και με βάση τη στρατηγική της εταιρίας, το Brand Image εξελίσσεται, αλλάζει… Το image διαμορφώνεται από τις εμπειρίες των καταναλωτών καθώς και τις σχέσεις και τις κοινότητες που δημιουργούνται γύρω από το brand. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο χώρος της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου γνωστά brands με το image της φθηνής και μέτριας, σε αξιοπιστία, εταιρίας κατασκευής μετεξελίχθηκαν σε value for money brands, κατακτώντας σημαντικά μερίδια αγοράς.
Καθώς οι καταναλωτές αναπτύσσουν διάφορες σχέσεις με ένα brand, θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα και προσοχή, κατά το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος, στο Positioning που θέλουμε να του προσδώσουμε. Το Positioning εκφράζει σε ποιο σημείο θέλουμε να τοποθετήσουμε το brand στο μυαλό του καταναλωτή. Τι θέλουμε οι αποδέκτες του προϊόντος να σκέφτονται όταν το βλέπουν; Πως να το εκλαμβάνουν;
Με την έννοια Branding αναφερόμαστε στη στρατηγική της εταιρίας και ουσιαστικά σε αυτό που κάνει τους ανθρώπους να συνδέονται με ένα προϊόν ή υπηρεσία. Θα λέγαμε ότι το branding αποτελεί μια διαδικασία εξωτερίκευσης αυτών που σχεδιάζονται εσωτερικά σε έναν οργανισμό με σκοπό να διαμορφωθεί ένα brand που θα ξεχωρίζει. Τα επιτυχημένα brands κερδίζουν το ενδιαφέρον του κοινού. Οι καταναλωτές ταυτίζονται με τις αξίες που αυτά πρεσβεύουν, τα εμπιστεύονται «τυφλά» και ταυτίζονται μαζί τους, σε τέτοιο σημείο, που μεταμορφώνονται σε fun της εταιρίας!
Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, το 59% των καταναλωτών προτιμούν να αγοράζουν νέα προϊόντα από brands που ήδη γνωρίζουν και νοιώθουν οικεία μαζί τους.
Brand και storytelling!
Δημιουργήστε όμορφες και συναρπαστικές ιστορίες για το κοινό του brand σας. Όπως ακριβώς για πολλούς πολιτισμούς της ανθρωπότητας, που αναπτύχθηκαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, η αφήγηση αποτέλεσε μορφή επικοινωνίας και μέσο διδασκαλίας των νεότερων γενεών έτσι και σήμερα εφαρμόζεται από τα brands προκειμένου αυτά να προκαλέσουν το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουν τον καταναλωτή.
Να θυμάστε ό,τι οι καταναλωτές λειτουργούν όπως ακριβώς τα παιδιά. Έχουν ανάγκη να ταξιδέψουν σε κόσμους «μαγικούς», ευχάριστους, χαρούμενους. Αφήνονται σε καταστάσεις ρομαντικές, νοσταλγικές. Παράλληλα, τους αρέσει να περιπλανούνται σε κόσμους φανταστικούς και ιδεατούς…
Προσπαθήστε λοιπόν να αναδείξετε τη φιλοσοφία του οργανισμού σας διαμορφώνοντας και προβάλλοντας ένα story!
Συμβουλή:
- Δημιουργήστε μια ιστορία με πρωταγωνιστή το brand σας
- Προβάλετε την ιστορία σας στα απαιτούμενα κανάλια επικοινωνίας
- Προκαλέστε το συναίσθημα των καταναλωτών (υφιστάμενων αλλά και δυνητικών)
- Κάντε τους να θέλουν να ακούνε συνεχώς την ιστορίας σας
- Ταξιδέψτε τους…
Συμπέρασμα:
Το branding είναι ένα ταξίδι που ξεκινάει με την ερώτηση: «Γιατί οι άνθρωποι θα ενδιαφερθούν για την ιδέα μου;».
Μην ξεχνάτε ότι ένα αναγνωρίσιμο και αγαπημένο brand αποτελεί κυριολεκτικά το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο μιας επιχείρησης. Όμως, όπως ένα σωστό οικοδόμημα απαιτεί σχεδιασμό και χρόνο για την υλοποίησή του έτσι ακριβώς συμβαίνει και με το χτίσιμο ενός brand. Είναι μια διαδικασία σύνθετη και διαρκής.
Χαράσσοντας τη σωστή στρατηγική και εφαρμόζοντας τις κατάλληλες τακτικές marketing είμαστε σε θέση να επιτύχουμε μακροχρόνιους δεσμούς με τους πελάτες του brand μας. Αυτό δεν είναι άλλωστε εκείνο που θέλουμε να πετύχουμε;
Από το 2007, η #RayConvertous προσφέρει καθετοποιημένες υπηρεσίες marketing λειτουργώντας ως το outsourced τμήμα marketing μιας επιχείρησης. Αναλαμβάνουμε όλο το εύρος των εργασιών του αντίστοιχου τμήματος (ή και μέρος αυτών): το σχεδιασμό του λογοτύπου και της εταιρικής ταυτότητας, το στρατηγικό σχεδιασμό και το marketing plan ενός προϊόντος, το brand building, το σχεδιασμό συσκευασίας και ετικέτας, το λανσάρισμα, την επικοινωνία αλλά και τη διαφήμιση σε όλα τα σύγχρονα Μέσα προβολής.
Παρέχουμε ολοκληρωμένες εμπορικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες έχοντας βοηθήσει μικρές, μεσαίες αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις σε διάφορους επαγγελματικούς κλάδους. Η τεχνογνωσία και η εξειδίκευση των συνεργατών της εταιρίας μας, σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών του marketing και της επικοινωνίας, εγγυάται το τελικό αποτέλεσμα.
Στόχος μας να αποτελούμε τον καθημερινό σας συνεργάτη σε θέματα που σχετίζονται με το marketing και την εμπορική διεύθυνση της επιχείρησής σας.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε εκτενέστερα το θέμα που σας απασχολεί.