To λογότυπο μιας εταιρίας ή ενός οργανισμού είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό σύμβολο ή μια εικόνα.
Ο λογότυπος, όπως είναι η ελληνική ονομασία του όρου «logotype», εκφράζει τις ευρύτερες αξίες, τις αρχές αλλά και τη φιλοσοφία ενός brand. Αποτελεί το «πρόσωπο» της εταιρίας, απεικονίζει την ταυτότητά της ενώ μέσα από τα χρώματα, τις γραμματοσειρές και τις εικόνες/σχέδια του παρέχει βασικές πληροφορίες γι’ αυτήν. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το λογότυπο αποτελεί τη γραφιστική αποτύπωση ενός εμπορικού σήματος.
Η μορφή των γραμματοσειρών επηρεάζει, υποσυνείδητα, τις αντιλήψεις μας αλλά και τον τρόπο με τον οποίο δεχόμαστε τις πληροφορίες. Παράλληλα, τα χρώματα εκπέμπουν ένα ψυχολογικό μήνυμα καθώς πίσω από αυτά, κρύβεται μια ερμηνεία και ένας συμβολισμός.
Από την εποχή που ο Γουτεμβέργιος ανέπτυξε τη μέθοδο των κινητών στοιχείων που οδήγησαν στην εφεύρεση της τυπογραφίας τον 15ο αιώνα, έως την εισαγωγή των ψηφιοποιημένων γραμματοσειρών, η τυπογραφία καθορίστηκε τόσο από την τεχνολογική εξέλιξη όσο και από την επικρατούσα αισθητική του design. Στην αρχική τους μορφή τα λογότυπα αποτελούνταν από γράμματα ενωμένα μεταξύ τους, με απλό ή καλλιγραφικό τρόπο, ενώ στη συνέχεια, ο τρόπος σχεδιασμού και χρήσης τους άλλαξε. Εκτός από ένα όνομα, γραμμένο με ένα ιδιαίτερο τρόπο, η χρήση τους συνοδεύτηκε από σύμβολα, εικόνες, σχέδια. Με την πάροδο του χρόνου πολλές εταιρίες απλοποίησαν την εμφάνιση του λογοτύπου τους, αφήνοντας ένα σύμβολο, ως αντιπροσωπευτικό σήμα, άμεσα αναγνωρίσιμο και ευκολομνημόνευτο.
Αν και το λογότυπο αποτελεί το «πρόσωπο» μιας επιχείρησης, η σημασία του, πολύ συχνά, υποτιμάται.
Η προσκόλληση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά και στις τεχνικές προδιαγραφές ενός προϊόντος αλλά και η σοβαρή έλλειψη γνώσης οδηγεί ανθρώπους του επιχειρείν στην απόφαση να χρησιμοποιήσουν ένα λογότυπο για το σχεδιασμό του οποίου αφιέρωσαν ελάχιστο χρόνο αλλά και χρήματα, πιστεύοντας ότι η ποιότητα αρκεί από μόνη της για τη θετική πορεία και εξέλιξη των πωλήσεων. Τέλος, ένα άλλο σύνηθες πρόβλημα που παρατηρείται, κατά την επικοινωνία μας με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είναι η μη κατοχύρωση του εμπορικού σήματος στην αντίστοιχη υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου με αποτέλεσμα να προκύπτουν, στην πορεία, ανυπέρβλητα νομικά προβλήματα. Ο σχεδιασμός του λογοτύπου αποτελεί μια σύνθετη διαδικασία και αξίζει να δώσετε την πρέπουσα σημασία. Ένα μοντέρνο λογότυπο μπορεί να έχει εφαρμογές σε πολλές χρήσεις. Θα πρέπει να είναι ευδιάκριτο, ευκολομνημόνευτο, να ξεχωρίζει, να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα σύγχρονα κανάλια επικοινωνίας. Πάνω στο λογότυπο χτίζεται μια ολόκληρη φιλοσοφία, μια ολόκληρη ιστορία. Επάνω σε αυτό στηρίζετε όλα σας τα όνειρα και φιλοδοξίες. Αξίζει λοιπόν να το αντιμετωπίσετε με τη βαρύτητα που φέρει…
Από το 2007, η #RayConvertous προσφέρει καθετοποιημένες υπηρεσίες marketing λειτουργώντας ως το outsourced τμήμα marketing μιας επιχείρησης.
Αναλαμβάνουμε όλο το εύρος των εργασιών (ή και μέρος αυτών) του αντίστοιχου τμήματος: από το σχεδιασμό του λογοτύπου και της εταιρικής ταυτότητας, το στρατηγικό σχεδιασμό και το marketing plan ενός προϊόντος, μέχρι το σχεδιασμό της συσκευασίας και της ετικέτας του, το λανσάρισμα, την επικοινωνία αλλά και τη διαφήμισή του σε όλα τα σύγχρονα Μέσα προβολής.
Παρέχουμε ολοκληρωμένες εμπορικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες έχοντας βοηθήσει μικρές, μεσαίες αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις σε διάφορους επαγγελματικούς κλάδους. Η τεχνογνωσία και η εξειδίκευση των συνεργατών της εταιρίας μας, σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών του marketing και της επικοινωνίας, εγγυάται το τελικό αποτέλεσμα.
Στόχος μας να αποτελούμε τον καθημερινό σας συνεργάτη σε θέματα που σχετίζονται με το marketing και την εμπορική διεύθυνση της επιχείρησής σας.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε εκτενέστερα το θέμα που σας απασχολεί.