Η κρίση των τελευταίων δύο ετών αποτέλεσε μια πρόκληση για τον επιχειρηματικό κόσμο. Ενώ πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις κατάφεραν να ξεπεράσουν τον εαυτό τους και να υιοθετήσουν μια καινοτόμα κουλτούρα, αρκετές έμειναν εκτεθειμένες στον ανταγωνισμό και συρρικνώθηκαν. Πως κατάφεραν όμως μερικές επιχειρήσεις να επιτύχουν συγκριτικό πλεονέκτημα σε μη ευνοϊκές συνθήκες;
Η απάντηση όπως αναφέρθηκε είναι η καινοτομία. Πολλές μικρές αλλαγές που έγιναν στον τρόπο σκέψης αλλά και στην καθημερινή λειτουργία τους, συνέβαλλαν ουσιαστικά στην ανάπτυξή τους και στην προσαρμογή τους στις νέες απαιτητικές συνθήκες.
Πως μπορείτε και εσείς όμως να γίνεται πιο καινοτόμοι;
Το πιο βασικό είναι να σκεφτείτε τους λόγους για τους οποίους απαιτείται μια διαφοροποίηση στον τομέα που δραστηριοποιείστε.
- Το προϊόν ή η υπηρεσία σας έχει κάτι που να ξεχωρίζει από εκείνα των ανταγωνιστών σας;
- Ποιο είναι αυτό και σε τι διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα της αγοράς;
- Το κόστος της πρώτης ύλης και της παραγωγής επιδέχεται περιορισμού; Και τι σημαίνει αυτό για την ποιότητα του τελικού προϊόντος;
- Έχετε αναπτύξει κάποια ιδιαίτερη σχέση με τους πελάτες σας; Εφαρμόζετε κάποια πολιτική επιβράβευσης ή κινήτρων;
- Η εμπορική σας πολιτική προσομοιάζει με αυτή των ανταγωνιστών σας; Τι θα λέγατε να εφαρμόσετε μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση;
«Τρέλα είναι να κάνεις το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά και κάθε φορά να περιμένεις διαφορετικό αποτέλεσμα».
Προωθήστε τη δημιουργικότητα και την επικοινωνία στις ομάδες σας. Κάντε τους συνεργάτες σας να αισθανθούν μέλη της ευρύτερης ομάδας της επιχείρησης και δώστε τους αξία. Η ελευθερία έκφρασης, σκέψης και δράσης θα σας γεμίσει με νέες ιδέες και προτάσεις.
Αξιοποιήστε και δοκιμάστε νέες τεχνολογίες και software που υπόσχονται καλύτερη διαχείριση πόρων και διαδικασιών.
Κάντε συναντήσεις με εταιρίες που έχουν να σας προτείνουν εφαρμοσμένες λύσεις στο αντικείμενο που δραστηριοποιείστε.
Μην περιορίζετε την σκέψη σας. Η καινοτομία μπορεί να εφαρμοστεί σε πολλές πτυχές της καθημερινότητάς σας στην επιχείρηση.
Κάντε μικρές αλλαγές σε πολλά και διαφορετικά νευραλγικά σημεία του οργανισμού σας.
Πολλές μικρές αλλαγές μπορεί να αποτελέσουν το βήμα μιας καινοτομίας!
Για παράδειγμα:
- Στη συσκευασία των προϊόντων. Πολλές Ελληνικές επιχειρήσεις έχουν καταφέρει μέσω μιας καινοτόμας συσκευασίας να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να καθιερώσουν το brand που πρεσβεύουν.
- Στο εργασιακό περιβάλλον. Μικρομεσαίες επιχειρήσεις κατόρθωσαν να δημιουργήσουν ένα όμορφο περιβάλλον εργασίας που αναδεικνύεται η πρωτοβουλία και το ομαδικό πνεύμα.
Προσπαθήστε. Στην τελική, ακόμα και αν δεν κατορθώσατε να αναπτύξετε μια νέα επαναστατική μέθοδο ή τεχνολογία, θα έχετε επιτύχει πολλά για εσάς αλλά και τους εργαζόμενούς σας. Καινοτομία θα μπορούσαμε να το λέγαμε και αυτό…
Από το 2007, η #RayConvertous παρέχει ολοκληρωμένες εμπορικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες έχοντας βοηθήσει μικρές, μεσαίες αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις σε διάφορους επαγγελματικούς κλάδους. Η τεχνογνωσία και η εξειδίκευση των συνεργατών της εταιρίας μας, σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών του management, του marketing και της επικοινωνίας, εγγυάται το τελικό αποτέλεσμα.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε εκτενέστερα το θέμα που σας απασχολεί.