Πως επιλέγουμε έναν εξωτερικό σύμβουλο ή ένα agency;

Πως επιλέγουμε έναν εξωτερικό σύμβουλο ή ένα agency;

Κάποτε είχα επισκεφθεί ένα μεγάλο κατάστημα do-it-yourself στη Γερμανία. Ως λάτρης των κατασκευών και του μαστορέματος κοίταζα τα φορτωμένα ράφια του τμήματος ηλεκτρονικών εργαλείων που με τις όμορφες συσκευασίες τους σε προκαλούσαν να γεμίσεις το καρότσι σου. Έχοντας αφιερώσει αρκετό χρόνο στο συγκεκριμένο σημείο του καταστήματος, είχα την ευκαιρία να ακούσω μια συνομιλία που πραγματικά αποτυπώθηκε πολύ έντονα στη μνήμη μου. Ο υπεύθυνος εξυπηρέτησης, του τομέα, προσπαθούσε να παρουσιάσει τις πολλαπλές δυνατότητες ενός φθηνού εργαλείου σε έναν υποψήφιο αγοραστή, όταν, προς μεγάλη του έκπληξη, έλαβε την καθηλωτική του απάντηση: «είμαι αρκετά φτωχός για να αγοράζω φθηνά πράγματα…».

Αλήθεια, πόση σοφία κρύβει μέσα της η φράση αυτή!

Πόσες φορές δεν έχετε μετανιώσει για την απόφαση που πήρατε στην παρόρμηση της στιγμής; Πόσες φορές δεν έχετε ξαναπληρώσει για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που σας φάνηκε, αρχικά, ιδιαίτερα οικονομική ή φθηνή?

Το παράδειγμα αυτό έχει ιδιαίτερη βάση στο χώρο του επιχειρείν. Μπορεί η επιχείρησή σας να βρίσκεται όντως σε μια δύσκολη καμπή ή να μην είστε σε θέση να δαπανήσετε μεγάλα ποσά για να υλοποιήσετε ένα νέο έργο. Πριν να λάβετε όμως μια απόφαση τέτοιας σημασίας, καλό θα ήταν να σκέφτεστε έντονα τη φράση του υποψήφιου αγοραστή στο κατάστημα εργαλείων…

Η επιλογή ενός συνεργάτη δεν πρέπει να εξαρτάται μόνο από την τιμή!

Όπως έχουμε γράψει και σε άλλο μας άρθρο, η συνεργασία με έναν εξωτερικό σύμβουλο ή ένα agency απαιτεί εμπιστοσύνη και συνέπεια προκειμένου να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Με τι κριτήρια όμως θα πρέπει να γίνεται η επιλογή του κατάλληλου agency;

Από την πλευρά των agencies, ο ιδανικός πελάτης είναι εκείνος που δίνει ξεκάθαρα briefs, γνωρίζει καλά τι ζητάει από την αγορά καθώς και το που απευθύνεται. Οι πελάτες από την πλευρά τους, οφείλουν να αναζητούν συνεργασίες από σύγχρονα agencies που χαρακτηρίζονται μεν από δημιουργικότητα και καινοτόμες προτάσεις αλλά που κυρίως έχουν να προσφέρουν σημαντικές συμβουλές, δίνοντας σωστές κατευθύνσεις, συμβάλλοντας έτσι  ουσιαστικά στην ανάπτυξη και εφαρμογή του στρατηγικού σχεδιασμού της επιχείρησης.

Μεταξύ των agencies ή των εξωτερικών σας συνεργατών, υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις. Τα μεγάλα agencies δίνουν βάρος σε μεγάλες επιχειρήσεις όπου τα budgets είναι ιδιαίτερα υψηλά για να μπορούν να καλύψουν τα λειτουργικά τους κόστη αλλά και απαιτήσεις. Τα μικρότερα agencies μπορούν να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο σε έναν, μεσαίου μεγέθους, πελάτη καθώς είναι πιο ευέλικτα. Προσπαθούν να χτίσουν σταθερές συνεργασίες και να διαμορφώσουν στενούς δεσμούς με τους πελάτες τους. Η προσέγγισή τους είναι σαφώς πιο προσωπική γι’ αυτό και μπορούν να ταυτιστούν πιο εύκολα με τις ανάγκες του εκάστοτε οργανισμού.

Πριν επιλέξετε λοιπόν έναν εξωτερικό συνεργάτη, απαντήστε στα ακόλουθα ερωτήματα:

  • Ο εξωτερικός συνεργάτης ασχολείται με έργα και brands του βεληνεκούς της επιχείρησής μου;
  • Θα είναι σε θέση να αφιερώσει χρόνο για την επίτευξη των στόχων του έργου ή θα θεωρήσει ότι το έργο είναι περιορισμένου κύκλου εργασιών για το δικό του μέγεθος;
  • Έχει την κατάλληλη τεχνογνωσία και εμπειρία;
  • Διαθέτει ικανά στελέχη;
  • Το δείγμα της δουλειάς του από άλλα έργα ταιριάζει με αυτό που προσδοκώ για τη δική μου εταιρία;
  • Οι άνθρωποι με τους οποίους θα συνεργάζομαι έχουν το προφίλ του ατόμου με το οποίο θα ήθελα να μοιράζομαι τις σκέψεις μου;

 

Από το 2007, η #RayConvertous  προσφέρει καθετοποιημένες υπηρεσίες marketing λειτουργώντας ως το outsourced τμήμα marketing μιας επιχείρησης. Αναλαμβάνουμε όλο το εύρος των εργασιών του αντίστοιχου τμήματος (ή και μέρος αυτών): το σχεδιασμό του λογοτύπου και της εταιρικής ταυτότητας, το στρατηγικό σχεδιασμό και το marketing plan ενός προϊόντος, το brand building, το σχεδιασμό συσκευασίας και ετικέτας, το λανσάρισμα, την επικοινωνία αλλά και τη διαφήμισή σε όλα τα σύγχρονα Μέσα προβολής.

Παρέχουμε ολοκληρωμένες εμπορικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες έχοντας βοηθήσει μικρές, μεσαίες αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις σε διάφορους επαγγελματικούς κλάδους. Η τεχνογνωσία και η εξειδίκευση των συνεργατών της εταιρίας μας, σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών του marketing και της επικοινωνίας, εγγυάται το τελικό αποτέλεσμα.

Στόχος μας να αποτελούμε τον καθημερινό σας συνεργάτη σε θέματα που σχετίζονται με το marketing και την εμπορική διεύθυνση της επιχείρησής σας.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε εκτενέστερα το θέμα που σας απασχολεί.

[email protected]

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *