Κερδοφορία προϊόντος - Που πήγαν τα κέρδη μου;

Κερδοφορία προϊόντος - Που πήγαν τα κέρδη μου;

Κερδοφορία προϊόντος – Που πήγαν τα κέρδη μου; Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που βλέπουμε καθημερινά κατά την επαφή μας με μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι ο τρόπος υπολογισμού της κερδοφορίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Λάθη στον τρόπο υπολογισμού της κερδοφορίας οδηγούν, με μαθηματική ακρίβεια, την επιχείρηση σε αδιέξοδο και κάνουν τον επαγγελματία να αναζητά τα «χαμένα» του κέρδη. Τα κέρδη δηλαδή που νόμιζε ότι είχε…

Παράδειγμα: έστω η τιμή πώλησης ενός προϊόντος είναι 120€ με κόστος 100€. Πολλοί επαγγελματίες πιστεύουν εσφαλμένα ότι στην προκειμένη περίπτωση το κέρδος τους είναι 20%. Το πρόβλημα γίνεται όλο και μεγαλύτερο και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της επιχείρησης όταν αρχίζουν να δίνονται οι εκπτώσεις στους πελάτες, η τελική εικόνα για την κερδοφορία διαστρεβλώνεται περισσότερο. Αν η συγκεκριμένη εταιρία δίνει έκπτωση 10% επί της αρχικής τιμής του προϊόντος της τότε το περιθώριο κέρδους της δεν είναι σε καμία περίπτωση 10%.

Προσοχή! Πρόκειται για μια παλιά συνήθεια που έχει επικρατήσει στο «μυαλό του εμπορίου» όπου επίκεντρο και βάση όλων ήταν το κόστος και όπου επάνω σε αυτό γινόντουσαν όλοι οι υπολογισμοί. Πρόκειται για το λεγόμενο markup. Τον τρόπο προσδιορισμού της τελικής τιμής πώλησης με βάση το κόστος.

🔸 Στο παράδειγμά μας, η αρχική τιμή πώλησης των 120€ επιφέρει στην εταιρία ένα κέρδος 20€. Τα 20€ αποτελούν το 16,7% επί της τιμής πώλησης (20€/120€). Αυτό είναι το πραγματικό περιθώριο κέρδους μας σε ποσοστό και όχι το 20%.

🔸 Δίνοντας μια έκπτωση ίση με 10% επί της αρχικής τιμής των 120€ η τελική τιμή πώλησης διαμορφώνεται στα 108€, άρα το περιθώριο κέρδους μας (σε απόλυτη αξία είναι 8€) διαμορφώνεται ποσοστιαία ως εξής: 8€/108€ = 7,40% ή αλλιώς το 7,40% επί της τιμής πώλησης αποτελεί κέρδος για την εταιρία!

Σίγουρα η κερδοφορία ενός προϊόντος επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες όπως τα λειτουργικά έξοδα, τα έξοδα διάθεσης, κ.λπ. όμως, πριν προβούμε σε οποιαδήποτε άλλη επιπλέον ανάλυση, καλό θα ήταν να γνωρίζουμε τον βασικό κανόνα υπολογισμού του περιθωρίου κέρδους.

Η διαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής και κατ’ επέκταση της ευρύτερης εμπορικής πολιτικής μιας εταιρίας αποτελεί ιδιαίτερα σύνθετη εργασία που απαιτεί γνώση, εμπειρία και κατάρτιση.

Από το 2007, η RayConvertous παρέχει ολοκληρωμένες εμπορικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες έχοντας βοηθήσει μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις σε διάφορους επαγγελματικούς κλάδους. Η τεχνογνωσία και η εξειδίκευση των συνεργατών της εταιρίας μας, σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών του marketing, εγγυάται το τελικό αποτέλεσμα.

🎯 Στόχος μας να αποτελούμε τον καθημερινό σας συνεργάτη σε θέματα που σχετίζονται με το marketing και την εμπορική διεύθυνση της επιχείρησής σας.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε εκτενέστερα το θέμα που σας απασχολεί.
[email protected]
www.rayconvertous.gr

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *